איך יוצרים אסטרטגיית מיתוג מנצחת?

לא משנה מה תחום העיסוק שלכם, בוודאי כבר גיליתם, שהעיסוק בשיווק הוא הכרחי (מיתןג הוא חוליה בשרשרת השיווק(. עסקים גדולים כקטנים משקיעים המון בשיווק הפעילות, השדירותים והמוצרים המוצעים על ידם. בלי להשקיע בשיווק, קשה מאוד למשוך לקוחות ולקיים מחזור עסקים שיקיים את העסק.

איך עושים את זה ?תהליך מיתוג איכותי, מאפשרת לקבוע אסטרטגיית שיווק ולדייק מסרים ללקוחות . אחרי תהליך המיתוג, ניתן לפרוש זרועות שיווקיות ממוקדות, שיהוו שליחים אמינים ויפיצו את הבשורה. שיווק ללא מיתוג, יהיה יעיל פחות (חוסך לכם המון אנרגיה, זמן ומשאבים)

מהי, אם כן, אסטרטגיית מיתוג, ומי יכול לעזור לכם לקבוע אותה?

אסטרטגיית מיתוג – לקבוע את המסלול והיעד לפני שמתחילים ללכת

מי שעוסק במיתוג, ממש חי ונושם אותו, יודע שמיתוג זה יותר מלבחור לוגו יפה. מלאכת המיתוג, שבעינינו היא לא פחות מאמנות, עוסקת בקביעת מסרים שיווקיים, ויזואליים (במראה) ווורבליים ( במלל , שיתרמו לעניין שיוצר העסק בין לקוחותיו ולכמות העבודה והפניות שהוא מקבל.

תהליך המיתוג עניינו בקביעת מראה גראפי, קוהרנטי (עקיב), אחיד, שיווקי ומזמין לכל החומרים השיווקיים של החברה (וזה יכול לכלול לוגו, חתימות במייל, חומרים שיווקיים באינטרנט או בדפוס, אתר אינטרנט, אריזות מוצרים, ואפילו את עיצוב המשרדים). ואם אנחנו מעוניינים בתהליך מיתוג מקצועי ממש – לא נתחיל בעיצוב מחדש של אף אחד מחומרי החברה לפני שנקבל החלטה אודות אסטרטגיית המיתוג והמסרים שאנחנו מעוניינים להעביר באמצעותו.

מותג טוב נמצא כל הזמן בתודעה של הלקוחות שלו, הם רוצים לקנות ממנו כל הזמן הם בתוך מערכת יחסים מתמשכת עם המותג ומפתחים )רגשות אמיתיים למותג (אוהבי אפל למשל.

אסטרטגיית המיתוג עוסקת בזיהוי מקצועי ומדוייק של קולו של העסק שלכם, או במילים אחרות – מהו המסר השיווקי, מהי התדמית, שאותה חשוב שהעסק שלכם ישדר?

כל עסק מציע מוצרים או שירותים מסויימים לקהל לקוחות מוכר וידוע. כל עסק, מעוניין להעביר מסרים מסויימים שמתאימים לתחום העיסוק שלו ולפילוח הלקוחות שלו, על מנת ליצור מוניטין איכותי בקרב לקוחות פוטנציאליים.

תהליך המיתוג עניינו בקביעת מראה גראפי, אחיד, שיווקי ומזמין לכל החומרים השיווקיים של החברה ( וזה יכול לכלול לוגו, חתימות במייל, חומרים שיווקיים באינטרנט או בדפוס, אתר אינטרנט, אריזות מוצרים, ואפילו את עיצוב המשרדים . ואם אנחנו מעוניינים בתהליך מיתוג מקצועי ממש – לא נתחיל בעיצוב מחדש של אף אחד מחומרי החברה לפני שנקבל החלטה אודות אסטרטגיית המיתוג והמסרים שאנחנו מעוניינים להעביר באמצעותו.

צעיר ורענן? מגניב ומדליק? הייטקי, אמין ורציני? מי אתה??

אסטרטגיית המיתוג עוסקת בזיהוי מקצועי ומדוייק של קולו של העסק שלכם, או במילים אחרות – מהו המסר השיווקי, מהי התדמית, שאותה חשוב שהעסק שלכם ישדר?

כל עסק מציע מוצרים או שירותים מסויימים לקהל לקוחות מוכר וידוע. כל עסק, מעוניין להעביר מסרים מסויימים שמתאימים לתחום העיסוק שלו ולפילוח הלקוחות שלו, על מנת ליצור מוניטין איכותי בקרב לקוחות פוטנציאליים.

לאחר זיהוי מדוייק של המסרים השיווקיים, ה"שורה התחתונה" שאותה חשוב לנו להעביר ממש במבט הראשוני ישירות אל הלקוח הפוטנציאלי, אנו מוצאים דרכים לבטא מסרים אלה בדרך ויזואלית, באמצעות צבעוניות, סמלים, ו/או סלוגן מנצחים.

תחקיר מקצועי ורציני, הבנה עמוקה של כוחות השוק ומאפייני קהל היעד ויכולת גבוהה להפוך מילה לאלמנט ויזואלי, יסייעו בתהליך קביעת אסטרטגיית המיתוג שלכם, על מנת להעביר מסר ברור ושיווקי, מסר שעובד.

אחידות, אחידות, אחידות

קביעת אסטרטגיית מיתוג הינה חלק חשוב מהדרך, אולם היא בהחלט לא כל הדרך. לאחר קביעת אסטרטגיית מיתוג לעסק שלכם חשוב לאפשר לאנשי מקצוע להתחיל תהליך מיתוג על החומרים השיווקיים של העסק. יצירת קו שיווקי – מיתוגי אחיד בין כל מוצרי החברה מבטאת רעיון חשוב כלפי הלקוחות הפוטנציאליים – את יציבות העסק והיותו ראוי לאמון (בשלב זה העסק שלך מתחיל להפוך למותג.

Call Now Button
WhatsApp chat